Alfabet filmowy

Na kilku blogach znalazłam alfabety filmowe - ciekawa to lektura. Kiedyś namiętnie chadzałam do kina, więc poczułam się zachęcona przez Chiarę do wzięcia udziału w zabawie. Okazało się, że wyraźnie preferuję niektóre literki i trudno będzie mi znaleźć filmy na każdą literę. Skoncentrowałam się na tytułach oryginalnych (polskie tytuły w nawiasach).

A -
B - (Trois couleurs:) Bleu (Trzy kolory: Niebieski), Backbeat, Breaking the waves (Przełamując fale)
C -
D - Dirty Dancing (tak!), Dekalog, Dług
E - Europa, Europa
F - Le fabuleux destin d'Amélie Poulain (Amelia)
G - Gamle mænd i nye biller (Old men in new cars)
H - Hafið (The Sea), Heaven (Niebo)
I - I Kina spiser de hunde (In China they eat dogs), Idioterne (Idioci)
J -
K - Kaldaljós (Cold light)
L - Leaving Las Vegas (Zostawić Las Vegas)
M -
N - Natural Born Killers (Urodzeni mordercy), Nói albinói
O - Olivier, Olivier
P - Pulp fiction, Picnic at Hanging Rock (Piknik pod Wiszącą Skałą), Pump up the volume (Więcej czadu)
R - (Trois couleurs:) Rouge (Trzy kolory: Czerwony), Rejs
S - Seven (Siedem), Seksmisja
T - True Romance (Prawdziwy romas), Tár úr steini (Tears of stone)
U -
V -
W -
X - X-files (Z Archiwum X - serial)
Y -
Z -

Kilka literek pozostało do uzupełnienia:)

Kommentare

Anonym hat gesagt…
dziękuję za informację o tym wyzwaniu;) ciekawie było poczytać.

Beliebte Posts