"Die Ratten" 28.03

Szczury Gerharta Hauptamanna to oczywiście klasyka. Jednak tym razem lepiej przygotowałam się do sztuki i przeczytałam wpierw dramat, by móc bardziej koncentrować się na inscenizacji i grze aktorskiej. I dobrze zrobiłam, bo prawie całkowicie napisana jest w gwarze berlińskiej.
Od pierwszych chwil zachwyciła mnie inscenizacja. Aktorzy poruszają się zgięci, skuleni na zupełnie pustej drewnianej podłodze, ograniczeni od góry takim samym drewnianym sufitem. Grają przejmująco, sugestywnie. Wrażenie to pogłębia bardzo oszczędna inscenizacja, reżyser zrezygnował z niemal wszystkich rekwizytów. Po sztuce wiedziałam już, że Michael Thalheimer zostanie moim ulubionym reżyserem. Szalenie podobała mi się muzyka Berta Wrede oraz gra Constanze Becker, która wystąpiła w roli Pani John.

Źródło: deutsches-theater.de
Gerhart Hauptmann "Die Ratten"
Reżyseria: Michael Thalhemer, Premiera 6.10.2007, Deutsches Theater Berlin

Kommentare

Beliebte Posts